Öga mot öga gäller fortfarande

Var talar människor mest om varumärken? Inte nödvändigt varumärkesdiskussion utan om företag, produkter, tjänster och varor. Är det i sociala media som Facebook och twitter eller? Nej det är tydligen fortfarande mest öga mot öga.
För unga vuxna, 18-25, leder öga mot öga före snack i mobiltelefon och sociala media kommer på tredje plats. Sen kommer Sms.
För befolkningen som helhet är öga mot öga etta, mejl tvåa följt av fast telefon, mobil och sociala media först på femte plats.
Det gäller Usa och källan är Urban legends: Word-of-Mouth Myths, Madvocates and Champions” av Toluna, mars 2011.
Det är, gissar jag, ingen större skillnad mot Sverige. Kanske vi Smsar mer. Men det påminner mig ändå om värdet av att berätta och stimulera det muntliga även om det ändå förstås involverar bloggar, facebook etc som kanaler.
Vill du påverka snacket så lyssna alltså – och berätta.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *