Emotionell kommunikation

I företag och organisationer försöker ledarna ibland i företagskulturell nit att dela arbetsgemenskap och tankar med sina medarbetare. De siktar då oftast på hjärnan, logiken och förnuftet. Management är ju som regel inte en emotionell verksamhet.
Gott så. Men det finns mer att hämta i ledarskapet.
Jag har sällan hört någon chef tala om att nå fram till hjärtat och känslorna. Detta trots att de flesta av oss fattar våra beslut och grundar vår lojalitet på känslomässiga grunder.
Därför intresserar jag mig förstås för det kulturella- och för det emotionella kapitalet och den emotionella kommunikationen. Detta, i mitt fall, uttryckt i händelsebaserat berättande, så kallad storytelling.
Det finns redan en hel del om det här på storytellers.se och jag håller nu på att ytterligare fördjupa min kunskap och mina perspektiv på det området.
Jag tror att det finns en stor potential till framgång för företag och organisationer om man tar tag i, frigör och sätter de emotionella krafterna i arbete i den miljö där de flesta av oss tillbringar 40 timmar i veckan.
Det vill säga på jobbet.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *