Skistar samlar berättelser

Skistar har i Sälen en familjeanläggning som heter Lindvallen. Nu har de hittat ett sätt att samla kundernas egna berättelser från sitt Lindvallenbesök.


Snögubbedalen, en helt ny barnskidbacke, knapplift, skidtunnlar, pulkabacke, grillstuga och lekstuga. Detta och och mycket mer väntar på familjerna som kommer till Lindvallen.
När Skistar http://skistar.com skickar uppföljningsmail till besökarna för att få deras synpunkter har de också erbjudit en fritextruta som skidgästerna kan fylla i efter sin vistelse. En ruta där man kan berätta vad man vill.
Denna fritextruta har levererat tusentals Lindvallenstories författade av gästerna själva. En spontant tillkommen guldgruva som nu Skistar kan förvalta. Ett berättarkapital.
Gör verkligen gästerna detta frivilligt eller måste de lockas frågar jag HR-chefen Anders Landgren?
Skistar har faktiskt lockat med ett utlottat skidpaket till någon av dem som svarar, visar det sig. Men när skidarrangören en gång, av misstag, glömde att lägga med just information om det utlottade skidpaketet så fick de procentuellt lika många svar ändå.
Så det verkar som att Lindvallens kunder gärna delar med sig av sina stories. Med eller utan utlottat skidpaket.
Detta är förstås ett utmärkt sätt att skörda berättelser direkt från kunderna. Ett spännande berättarkapital som bara finns där och väntar på att bli exploaterat.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *