Litar mest på familj och vänner

Jag läser en om en undersökning från Forrester Research som visar att vi fortfarande litar mest på vänner och familj när vi letar efter en produkt eller ett varumärke. 7 av 10 i Usa säger att det är den viktigaste och tryggaste källan när de söker information digitalt. 6 av 10 litar på professionella rapporter och 5 av 10 litar på konsumentsynpunkter, även om det är från obekanta personer.
Men bara 1 av 10 litar på banners och textmeddelanden som vi får presenterade trots att vi inte bett om dem. Vi litar inte heller på appmeddelanden och meddelanden via Facebook eller Twitter om de kommer från företag eller har varumärken som avsändare.
Det muntliga, Word of Mouth, är det starkaste påverkanssättet. Så det gäller att lyssna av, samla in och bygga trovärdiga berättelser som kan övertyga och spridas från mun till mun om man vill påverka. Att använda Storytellingverktyget med andra ord.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *