Den 17 januari 2013 medverkar jag i en heldag riktat till HR-människor som handlar om arbetsgivarvarumärket på olika sätt. Mitt inslag handlar bland annat om:
• Att göra företaget attraktivt genom att befolka varumärket med verkligheten.
• Storytelling som redskap för att synliggöra företagets kärnvärden och stärka kulturen.
• Hur bär man sig åt?
Jag ger konkreta exempel på företag och organisationer som använder storytelling för att nå ut. Förutom privata näringslivet visar jag också exempel från offentliga sidan och ideella organisationer, bland annat Svenska Kyrkan. Jag visar också några klockrena storyfilmer på cirka 2 minuter vardera. Utan klipp, utan manus och utan skådespelare. Bara ren fin verklighet skördat ur organisationskulturen.
Medverkar gör också bl a Linus Holmgren, känd Employer-Branding-konsult och Universum Groups personalchef Anna Mindelöf. Anna har tidigare jobbat som HR Director på Adidas Group Norden.
Läs mer här