Arlanda Express som jag samarbetar med har just nu en storytävling för sina kunder. Det finns priser att…
…vinna om du beskriver en spännande händelse med anknytning till just Arlanda Express.
20 miljoner passagerare har snabbtåget hittills haft och det är klart att ni som rest har ett och annat att berätta och som ni tror att Arlanda Express vill berätta.
Jag är involverad i landets första storydusch som står i biljetthallen hos Arlanda Express vid Stockholms Central. Där har jag läst in några berättelser som skördats hos medarbetarna. De presenteras via en riktad högtalare till den som vill sätta sig i tågstolen och trycka på knappen.
Nu frågar Arlanda Express alltså kunderna efter stories. Vi kommer att välja ut några berättelser som sedan kommer anpassas och presenteras i storyduschen på Centralen.
Tänk på att en bra story sätter en scen och inte har för många fakta i form av siffror och andra detaljer. Måla mentala bilder så att man kan leva sig in i miljön och förstå hur det var. Beskriv sen själva höjdpunkten som gör det hela till en story.
Läs mer på deras webb
Här finns en av de Arlanda Expresstories som jag skördat.