Händelsen ska exploateras

Mail eller andra hälsningar från kunder kan ofta vara utmärkta underlag för Corporate Storytelling. Men det räcker inte med vänliga…


…nöjd-kund-ord som att kunden trivdes så bra med era medarbetare och att projektet aldrig hade blivit så bra som det blev utan ert starka engagemang. Det räcker inte heller med ord som tack för att ni tog så väl hand om mamma hennes sista tid. Det är inte tillräckligt som story.
Dessa vänliga ord från kunder eller anhöriga visar däremot att det finns någon som kanske vill berätta. Någon har varit så starkt motiverad att han eller hon tyckte det var viktigt att meddela sig.
Kontakta då personen och fråga om han eller hon vill berätta om någon specifik händelse som de särskilt vill minnas och vill peka på. Kanske beskriver personen då en händelse som fick betydelse. Då närmar vi oss ett storyfynd. Fråga hur det var just då. Hur det såg ut? Hur det lät? Hur det kändes? Hur något förändrades i det ögonblicket?
På så sätt kan man borra sig in i verkligheten och skörda stories för att senare kunna leverera bilder som speglar viktiga händelser som kan vara till glädje. Berättelser som gör nyttan med er verksamhet uppenbar och befolkar ert varumärke.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *