I nr 1/2007 av tidskriften BrandNews skriver Christian Bye ett välmatat block om Corporate Storytelling. Även jag medverkar…
..som gästkrönikör på sidan som kallas Sista ordet. In med berättarkapitalet i årsredovisningen dundrar jag, väl medveten om att tidningen har brand management och reklamjuridik inom sin intressesfär.
Christian Bye skriver sex välmatade sidor om CS. Har du inte tidningen så kan du beställa ett gratis prova-på-exemplar av 1/2007 via nätet. Då får du förutom Byes sex storytellersidor och min krönika bland annat läsa om licensiering av merchandising-rättigheter, skyddandet av den klassiska dunjackan från Fjällräven, rekord i produktplacering och om en rad domar från Marknadsdomstolen, MD.
” Skörda berättelser som är viktiga för att hantera arvet och fokusera på framtiden. Hitta berättelser som lägger mervärden till varor och tjänster. Formulera sanna berättelser som lockar rätt medarbetare. Leta upp sanna berättelser som bekräftar påståendena om oss själva”, skriver jag bland annat på sidan 48 i nr 1/2007 av BrandNews.