När mannen kom till Scandic Hotel med sin motorcykel blev han fundersam över parkeringsmöjligheterna. Han ville ogärna ställa sin motorcykel på bakgården där gästerna normalt erbjöds parkering. Någon kunde ju ge sig på hans ögonsten vilket oroade honom.
Han vände sig till receptionen och undrade om de hade någon lösning…
,,,men tyvärr fanns det tydligen inget alternativ.
Hotelchefen hörde samtalet och beslöt sig för att hitta en lösning.
– Oroa dig inte, jag tar personligen ansvar för din hoj, sa hotelchefen. Gå du på dina möten, din motorcykel är i säkra händer.
Mannen gav mc-nycklarna till hotelchefen och försvann ut i vimmelkvällen. Hotelchefen kallade på en rekonditionerare som varsamt och professionellt tvättade och putsade motorcykeln. Sedan ställde de den skinande mc:n på äkta mattan i foajén.
När mc-mannen framåt natten kom tillbaks till hotellet såg han den gnistrande rena och putsade motorcykeln omgiven av beundrande hotegäster i lobbyn.
Den omtanken glömmer han aldrig och hotellet fick en bra story om kundbemötande.