Häromdagen var jag och höll en föreläsning hos den framgångsrika reklambyrån Strateg i Örebro. Drygt 30 medarbetare hade slutit upp. Jag berättade och vi skrattade gott tillsammans. Jag fick då en fråga som dyker upp då och då:
Fråga: Om det blir så att alla börjar med Storytelling försvinner inte vitsen med det hela då?
Svar: Nej. Jag anser att alla ska ha koll på sitt berättarkapital. Detta helt enkelt av den anledningen att kulturen i en organisation ingår i de mjuka värden som kan sättas i arbete för att nå framgång och visa unikiteten. Var kommer vi ifrån? Vart är vi på väg? Hur är vi och vad kan vi? Det är frågor som alla företag och organisationer bör ha kunskap om. För att bli en berättande organisation behöver någon ta ansvar för dessa frågor.
Det är alltså inte så att bara de som är unika genom att vara tidigt ute kan skörda glädjen och nyttan av Corporate Storytelling.
Tack Mats för en härlig föreläsning! Kickoffen blev väldigt mycket trevligare med alla dessa stories!
Vore också trevligt om du länkade till vår sajt i inlägget 🙂
Hej
Visst nu är länken där. Visst är det ett trevligt sätt att umgås kring sitt berättarkapital. Dansa kring lägerelden med de berättelser som bygger organisationen stark och vacker.
Matts