Jag hade ett seminarium och en mindre work shop hos LRF häromdagen. LRF hade samlat eldsjälar från hela landet som arbetar riktat med barn- och ungdomskommunikation. Lantbrukarnas Riksförbund ska medverka till utveckling av företag och företagare med jord, skog, trädgård i sin näring. När var fjärde barn inte vet att ost kommer från mjölk kan det behövas lite kommunikation.
Då berättade en LRF-kvinna om när hon besökte en skola i Märsta:
Hon kom till ett gymnasium som inte hade mjölk på menyn i skolmaten. Därför hade hon nu med sig rejält med mjölk och dessutom en hel del frukt. Hon berättade för ungdomarna som kom från hela världen om den svenska landsbygden och om jordbruket.
Sen samlades ungdomarna kring henne för att dricka mjölk.
– High-Five, sa flera av grabbarna i hängande hip.-hop-byxor och snedvridna kepsar. De lyfte handflatorna mot RLF-kvinnan i en High-Five-gest. En hälsning som LRF-kvinnan knappt kände till.
– Får vi ett glas till?
Jo det fick de och så blev det High-Five igen innan de glada lämnade mötet med en frukt i handen.
Detta är en LRF-story som kan befolka varumärket med en berättelse om ett mänskligt möte.