När jag började med Storytellingidéerna för 10 år sedan fick jag höra av journalisterna att det var de som var storytellers och från reklamarna att det var de. De gnällde och höll emot. De sa att jag inte hade något nytt. Jag insåg att att de inte fattade grejen.
Som gammal lillebror i Janteland blev jag faktiskt stimulerad av deras förvirrade gnäll
I dag står många av dem på rad och vill veta mer. Idéerna sprids.
Det jag håller på med är en mission och verksamhet som gör Sverige bättre. Storytelling i och om organisationer utvecklar företag och leder till framgång.
Här på storytellers.se kan du följa detta drama.
En viktig erfarenhet har jag dragit i samband med storytelling:
Det är viktigast att du tror på och inser vitsen och meningen med din story. Själva framförandet kommer faktiskt i andra hand. Alla kan berätta.
Så även om du rodnar, drar dig i örsnibben eller tappar tråden så når budskapet ändå fram om storyn är väl vald och bearbetad.