Flexibla skräddarsydda storyspel

Varje företag eller organisation kan nu få sitt eget kostnadseffektiva storyspel som direkt nosar upp och använder berättelserna från den verklighet och den omvärld där de faktiskt verkar. Tillsammans med spelutvecklarna på Adludo utvecklar Storytellers marknadens första brädspel som specifikt ska stötta dagens tribes, organisationer och företag som vill söka och använda sitt eget unika berättarkapital.

Vi ser det som en poäng att man inte nödvändigtvis måste vara instängd framför skärmar eller andra digitala uttryck. Det här kan man lika gärna, om man så vill, göra i fikarummet eller på gräsmattan. Det är underlättande för exempelvis stora intensiva organisationer med skiftgång eller stora geografiskt spridda organisationer. Likaså passar det för miljöer som inte är ”en man/kvinna en dator”. Det fungerar dessutom också för mindre verksamheter som inte kan ge sig in i digitala skärmbaserade projekt. Eller organisationer där man kanske behöver debriefa sina medarbetare, kunder eller klienter.

Några få personer – eller kanske för den delen enskilda avdelningar – kan spela eller så kan hela organisationer med hundratals människor dansa kring varumärket med hjälp av vårt storyspel. Vi garanterar skörd oavsett. Man kan dessutom, för att få det att rulla på, om man så vill, utbilda och stötta organisationsinterna storyansvariga. Då får organisationen egna spelägare och processen blir långsiktigt konsultoberoende.

Vi har alltså byggt ett verktyg anpassat till företag och organisationer. Vi erbjuder ett redskap till ledare som insett att de verkligen vill söka, finna och bygga varumärkesrelaterade berättelser från verkligheten. Ett redskap till ledare som inser att detta kan hjälpa organisationen att locka medarbetare och kunder och att de kan bli framgångsrika i organisationsutveckling, sälj, rekrytering, ledarskap. Eller hur man nu väljer att fokusera.

Detta är dessutom roligt och nyttigt på en gång. Det fungerar alltså utmärkt till personaldagar och kick-off-sammanhang. Men det är alltså inget sällskapsspel typ prinsessan, draken, slottet etc. Ingen lek med jämförelser mellan företagets verksamhet kontra Hamlets eller Gamla Grekiska texter.

Verkligheten finns ju fortfarande här och nu och företagen / organisationerna är just den dagens verklighet som vi lever i även år 2015. All utveckling kräver, nu som förr, berättelser. Dessa kan vi söka, finna och formulera med hjälp av Storytellers och Adludos Storytellingspel.

Och jag lovar: Dramat är faktiskt inte ett dugg mindre, tråkigare eller annorlunda på jobben omkring oss idag än hos Hamlet eller de gamla grekerna.

Detta spel kan ( och ska kanske ) skräddarsys och vinklas efter den specifika verksamheten så att det blir just XX-företagets spel eller YY-kommunens kulturspel eller ZZ-landstingets spel för att visa nyttan och kompetensen och höra användarnas tankar. Det är brädspelskonceptets styrka och det är extremt kostnadseffektivt jämfört med stora digitala projekt.

Vill du veta mer så kontakta mig via matts@storytellers.se