Varumärkesantropologi på Tendensdagen

Jag har inte möjlighet att gå på Tendensdagen i år. Den 25 oktober är jag i Malmö och håller seminarium. Men det är alltid intressanta talare på Tendensdagen och jag fick min beskärda del för några år sedan i samband med hedersomnämnade till min bok Storytelling befolkar varumärket.
I år märker, jag utifrån mina perspektiv, särskilt varumärkeskramaren Scott Bedbury som talar under rubirken Creating a Superhuman Brand – Unleashing human potential and meaningful brand storytelling in the New Brand World. Med erfarenheter från bl a Nike, Apple och Starbucks talar han om kraften i Storyteling internt och externt.
Sen kommer Katarina Graffman som liksom jag är socialantropolog. Hon talar om att vi alla är konsumenter och att vi utan djupare förståelse för människan och hennes beteenden omöjligt kan förstå och förutsäga vilka erbjudanden som kommer att falla platt till marken.
Berättelserna behövs så det är bara att lyssna, söka, skörda och sätta berättarkapitalet i arbete.
Själv kommer jag just då att finnas som gäst hos Maria Lethin i O´learys Entré i Malmö kl 14 den 25 oktober.