Aspekter på Corporate Storytelling

Birgitta Plyhm driver PR-byrån Plyhm Kommunikation i Göteborg och har under årens lopp haft uppdrag inom en mängd olika branscher – bl a Life Science, design, infomedia, shipping, mode, kultur, vindkraft och IT. Hon har erfarenheter av PR och IR för såväl små som stora bolag och är ofta rådgivare i strategiska kommunikationsfrågor.
Louise Richardson, läser retorik på Göteborgs Universitet. Tidigare har hon studerat medie- och kommunikationsvetenskap på JMK i Stockholm och JMG i Göteborg. Louise gästbloggar på Plyhmbloggen och tog där häromdagen upp Corporate Storytelling ur lite olika vinklar.
Hon berättar bland annat om den retoriska Argumentationsmodellens 6 steg och påminner om att vi ska:
”Fundera över syftet är med berättelserna. Vad är det man egentligen vill uppnå? Är det att visa nya konsumenter att din verksamhet erbjuder den bästa servicen eller är syftet att locka rätt personer till kommande rekryteringar?”