Berättelser odlar varumärket

Jag är den mest erfarne i Sverige när det gäller att specifikt skörda och använda företagens och organisationernas egna sanna berättelser för att befolka och odla deras varumärken. Jag hävdar bestämt att de sanna berättelserna om vad vi kan, vad vi vill, var vi kommer i från och vart vi är på väg är viktiga framgångsfaktorer för företagen.
Visst ska vi ha ordning på siffror, tabeller och diagram. Men utan berättelser om människorna och de mänskliga mötena som visar varför företaget eller organisationen finns, så lever det inte. Detta kallas internationellt för Corporate Storytelling och jag har skrivit en bok i ämnet som heter Storytelling befolkar varumärket. Där berättar jag via mängder av exempel om mina erfarenheter på området.
Boken är billigast på Adlibris.

  1. Vilken härligt blogg du har Matts.
    Det är sällan man ser någon skriva så engagerat om de här frågorna. Du borde lära alla businessmänniskor den där humana inställningen till PR och reklam.
    Din före detta kontorskollega från Tjärhovsgatan.
    Nils
    Gott nytt! Hoppas du får ett kanonår.

  2. Tack Nils
    Visst ska man ha en human inställning. All organisation är människor. Människor kommunicerar emotionellt. Den ekvationen är utgångspunkten inom Corporate Storytelling
    Matts