Visionärt om sociala medier

Brit Stakston JMW Kommunikation uttrycker sig visionärt och spännande om de sociala medierna. Jag kan bara instämma. Företag och organisationer ska lyssna och delta. Samt bidra med sina viktigaste berättelser för att påverka snacket. Så här skriver Brit bland annat:


Det är en brytpunkt nu. Vi kan inte backa längre. Sociala medier och kunskap om det ska för en kommunikationskonsult vara lika naturligt som det idag är att använda mailen när man kommer till jobbet.
Jag minns när vi, på allvar, hade djupa diskussioner om hur mailen skulle hanteras 94-95 och framför allt prat om hur mycket tid som skulle läggas på att läsa mail. Vi enades om en timme om dagen, på ett givet klockslag, mellan 10 och 11 på förmiddagen.
Idag vet vi alla hur mailen är en integrerad del i vårt arbete. Fullständigt naturligt. Tro mig sociala medier kommer att bli lika integrerat. Se bara på alla de rapporter vi skriver internt, alla långa mail till varandra. Hur många av dessa vore inte bra mycket mer intressanta att dela med fler än dina kollegor….via en företagsblogg till exempel. Där man kan få kreativ, affärskritisk input. Som bygger den framtida affären
.
Läs vidare här själv!

%d bloggare gillar detta: