Seminariefrukost med Solberg

I Westmanska Palatset mitt i Stockholms medverkar jag onsdagen den 3 september i en seminariefrukost. Det är kommunikationsföretaget Solberg som bjuder in. Förutom mitt inslag talar också Susanne Spicar från just Solberg. Susanne kommer bland annat att…


…tala om hur vi alla, som kulturvarelser, lyssnar på och litar på rekommendationer från dem vi känner och har förtroende för.
Men hur går egentligen snacket om just ditt företag eller din organisation, blir den retoriska frågan från Susanne, som bland annat coachar chefer som vill arbeta värderingsstyrt.
Jag, för min del, kommer att ge en rad storyexempel på hur företag försökt påverka snacket genom att söka, skörda och använda berättelser från verkligheten.
Jag talar om hur man använder berättelser både i intern kulturcoachning, ledarskap, marknadsföring och för att i god employer-branding-anda bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke.
En synlig arbetsgivare har stor nytta av storytellingteknik för att nå fram till de mest passande rekryteringarna i den stora generationsväxling som svensk arbetsmarknad står inför.
Solberg arbetar med bl a med årsredovisningar, varumärkesfrågor och hållbarhetsredovisningar. Det är min uppfattning att även i de redovisningarna kan storydramaturgin vara ett värdefullt instrument.
Solberg, med huvudkontor i Göteborg, firar i år 40-årsjubileum. Man har 45 konsulter och ett 50-tal företag och organisationer som kunder.
Seminariet börjar med frukost 07.30 och håller på till 09.30. Det kostar 300 sek och du kan anmäla dig hos mia.bernhardsson@solberg.se skriv gärna att du fick tipset på storytellers.se om det nu var på det viset.