100.000 lyssnar på ett år

Nu har storyduscharna i Sickla varit igång i en månad. Klickstatistiken visar att människor kommer att frivilligt ha satt sig och tryckt på en storyknapp för att lyssna drygt 8.000 gånger på en månad. Håller den statistiken framåt handlar det om 100.000 tryckningar på årsbasis. Vi stimulerar Word of Mouth. Vi mäter exakt. Dessa människor…


…är alltså inte utsatta för högtalare i luftrummet. De kliver istället in i Sicklas egen storydusch och lyssnar helt frivilligt på kulturbärande berättelser om platsen Sickla.
Om man antar att en del, osäkert hur många, tar till sig berättelserna så blir de tänkbara ambassadörer för Sickla och berättar vidare vad de hört. Det handlar alltså om mervärden utöver vad själva köpkvarteren erbjuder. De bidrar till att ladda Sickla med kulturkapital.
Min förhoppning är att Sickla i ett senare skede ska kunna erbjuda även affärsidkare att ladda duscharna med sina kulturkapital, alltså berättelser utöver rena köp- och säljbudskap. Att de ska kunna skörda och sprida sina exempel på Corporate Storytelling.