Lantmännen söker storytelling

Det går bra för Lantmännen som nu omsätter 32 miljarder kronor. Lantmännen Lantbruk, som utgör koncernens själva kärnverksamhet, ska nu med min hjälp, se vad organisationsstorytelling skulle kunna innebära för fördelar. Jag ska medverka och initiera..


…den processen i Tylösand i januari.
Kanske leder det senare till en mer systematisk process där Lantmännen bygger en gemensam repertoar av berättelser hämtade från verkligheten som bidrar till att på emotionell grund göra den den egna kompetensen synlig för medlemmar och kunder.
För det finns förstås ett starkt storykapital hos Lantmännen. Jag lovar.
Lantmännen, som helhet, ägs av 44.000 svenska lantbrukare, har 13.000 anställda, finns i 20 länder och omsätter som sagt 32 miljarder kronor.
För mig är det obegripligt att inte alla organisationer inventerar sitt berättarkapital. Några få gör det strategiskt. Nu är alltså också Lantmännen på gång in i detta.