Schyssta värderingar ger goda affärer

Ryan Mathews, som bl a har skrivit den uppmärksammade boken The Myth of Excellence, kommer snart med en företags- och varumärkesrelaterad storytellingbok. Vi får nöja oss med ett citat från honom från en äldre intervju i First Company så länge:


” I en värld där regeringen är korrupt, där kyrkan är korrupt, där skolorna är korrupta, ge oss åtminstone ett företag som inte är korrupt så ska vi göra affärer med det företaget så länge vi lever.”
++++++++++++++++++++++++
Corporate Stoytelling handlar ofta om att visa just värderingar och även om vi kanske inte har samma perspektiv på företag, kyrkor och skolor här i Sverige – ännu, så kan vi säkert dra några slutsatser.
Vill vi påverka bilden av vår organisation så måste vi förstås vara med och leverera och addera verkliga värden utöver själva varorna och tjänsterna, i storyformat så väl dramaturgiskt förpackade att berättelserna får vingar och sprids.
Ryan Mathews är bland annat filosof. Hans bok på storytellingtemat kommer säkert att ha en del spännande perspektiv som jag kommer att återkomma till så fort boken finns på marknaden.