Fint beröm

Både http://www.storytellers.se och jag själv har fått fint beröm i dagarna. Orkar du med lite självskryt så klicka på länken Fint beröm här under:


Först är det Fredrik Wass som, i pappersupplagan av tidningen Internetworld, väljer ut Storytellers.se som en av tre riktigt bra svenska proffsbloggar. Internetworld är ju ”affärstidningen för dig som ska lyckas på nätet”.
Så här skriver Fredrik Wass om den här webbplatsen:
” En blogg från Storytellergurun Matts Heijbel. Han skriver engagerat om hur man kan använda storytelling i organisationer. En metod som går att applicera i allt från reklam till internkommunikation och stratgeiarbete. ”
Jag tackar. Det är precis min ambition att vara öppen och engagerad och dela med mig av mina erfarenheter rakt och ärligt från de senaste årens utveckling på det här området, inklusive utvecklingen av mig själv.
Här finns nu nästan 400 texter för den som vill vrida och vända på detta och som lockas av magin i de sanna berättelserna. Som vill veta hur man skördar dem från verkligheten och hur man sätter dem i arbete.
Det andra berömmet kom häromdagen i och med utvärderingen från deltagarna i kund- och CRM-konferensen The Conference 07. 170 personer besökte Berns för två veckor sen där mitt uppdrag vara att tala om hur man Stärker varumärket med hjälp av Corporate Storytelling.
Sammanlagt 20 personer framträdde på konferensen. Tio var föredragshållare och tio var heta-stolen-gäster. I utvärderingen satte 57 procent mig som bästa talare. Bara Camilla Carlell från Xlent fick bättre totalomdöme. Hon slog slog mig med en noslängd.
Det är förstås glädjande för både Camilla och mig. Jag satsar medvetet som storyteller på att leverera en upplevelse när jag talar. En upplevelse som visar hur emotionell kommuniktion kan låta och hur det emotionella kan vara ett bra komplement till det allmänt förekommande faktuella berättandet med pilar, boxar och positioneringsdiagram.