Produktstorytelling

Framgångsrik produktlansering heter ett seminarium som IBC Euroforum håller i Stockholm 5-6 december. Dag två, på eftermiddagen, har jag ansvaret för ett fördjupningspass som man kan gå på separat om man vill…


…där kommer jag att tala om hur man kan lägga mervärden till produkter och tjänster genom att berätta en story från verkligheten.
Vi kommer också att varva med diskussioner där vi diskuterar och söker de närvarandes egna organisations- och eller produktberättelser. Den som vill kan alltså – frivilligt – testa om han eller hon har någon fungerande mervärdesberättelse som kanske kan sättas i arbete i den egna organisationen/företaget.
Så här presenteras jag inför seminariet:
” Matts Heijbel är journalist och författare med socialantropologisk bakgrund. Han är Sveriges ledande expert på hur berättelser används inom näringslivet och driver företaget Storytellers.se. Han har i flera år arbetat med både företag och myndigheter inom området Corporate Storytelling. Matts har också lagt upp och genomfört de första universitetsutbildningarna inom denna nya spännande disciplin.”
Läs mer här: http://ibceuroforum.se