Proppfullt varumärkesmöte

I kväll hade Informationsföreningens Erfagrupp Varumärke storytellingseminarium hos Essen i Stockholm. Det var så många som anmält sig att arrangörerna var tvungna att dra streck eftersom det blev proppfullt vid drygt 70 personer…


…Nytt rekord i dessa sammanhang. Jag höll kvällen som alltså helt handlade om Corporate Storytelling och intresset är uppenbarligen större än någonsin hos informatörerna. Det är fascinerande och glädjande.
Jag brukar hävda att det är obegripligt att inte alla företag och organisationer håller på med detta. Att vi i Sverige fortfarande är något av ett u-land när det gäller organisationsberättande.
Nu finns tydliga tecken på att lavinen kommer. Något som förstås gläder mig som arbetat mycket för detta. Men jag tror det finns en anledning att vara renlärig. Med det menar jag att man ska fokusera berättelser skördade ur verkligheten, dramaturgiskt bearbetade och satta i arbete.
Kontakta gärna Storytellers om du vill ha en föreläsning eller om ni vill ha igång ett CS-projekt på just din arbetplats.