Storyduschen på gång

Nu har jag tillsammans med en leverantör av specialriktade högtalare provat idén med storydusch. Och det fungerar bra. Tanken är…


…att man erbjuder viktiga företagsberättelser på platser där den som är intresserad själv kan välja att lyssna eller inte. Kanske är det i en lobby, en foajé, en vänthall. Helt enkelt någonstans där människor ändå måste vara en stund.
Där kan det exempelvis finnas några stolar med en storyskylt där man sätter sig om man vill lyssna på organisationens viktigaste berättelser. Ljudet hörs exakt där men smutsar inte ner den övriga ljudmiljön. Detta går alltså tack vare sinnrika högtalare med extremt riktat ljud.
Dessa är förvånansvärt billiga så detta är ett spännande mervärde som man kan få ut ur sina storyskörd. Kanske är inte alla intresserade av att fördriva sin väntan med storykonsumtion. Men kanske 20-30-40 procent kan lockas av idén. De kan värvas till ambassadörer om man har några bra dramaturgiskt förpackade stories att erbjuda som storyexempel.
– Jag hörde att förtaget XX kom på sin nya affärsidé en dag när en av medarbetarna just hade kommit till kontoret….
…så kan det kanske låta när ambassadören frivilligt börjar föra berättelserna vidare.
Ordet storydusch har jag hittat på. Man brukar nämligen kalla riktat ljud för ljuddusch. En ljuddusch laddad med stories blir då en storydusch. En som har storyduschar är Krsitoffer Lindgren http://westtechscandinavia.com