Ikea fick Stora Informationspriset

Ikea fick i våras Stora Informationspriset 2005 av Sveriges Informationsförening bl a för att man byggt sin företagskultur med tydliga kärnvärden på ett långsiktigt och planerat sätt. I förra veckan berättar Informationsföreningen vidare om…


…Ikeas ambitiösa storytellingprojekt under namnet Ikea Stories som jag tidigare har berättat om här på storytellers.se
– Projektet är en blandning av stort och smått både från specialister och generalister, kommenterar Eva Ståhl, pressansvarig på Ikea Svenska försäljnings AB.
Berättelserna samlas i trycksaker, dvd:er och i ett digitalt bibliotek på Ikeas intranät.
Informationsföreningen räknar upp andra företag och organisationer som använder sig av storytelling. Det är, menar föreningen, SAS, Vägverket, Nike, Astra Zeneca och Sveriges Rese- och Turistråd ( numera Visit Sweden ).
De uppräknade har, alla utom Nike, anlitat Matts Heijbel på ett eller annat sätt i Corporate Styorytellingsammanhang. Detta finns att läsa i de djupare arkiven här på storytellers.se