Vägverket kör Corporate Storytelling

Vägverket satsar tillsammans med Matts Heijbel på att hitta viktiga kultur- och värderingsbärande berättelser i arbetet med att utveckla myndigheten i samklang med det pågående värdegrundsarbetet.


Det började redan under hösten 2005 men fortsätter vintern och våren 2006 med en omfattande storyskördarrunda i hela landet. Ambitionen är att kunna finna berättelser som exemplifierar och klär de tagna värdegrunden i korta, sanna och dramaturgiskt förpackade berättelser.
Vägverket befinner sig precis som flera andra myndigheter i en fas där man, enkelt uttryckt, går från regelbaserad myndighetsutövare till kundorienterad samhällsaktör.
Bitr informationsdirektören Christer Hårrskog är starkt pådrivande och ledningsgruppen under ledning av generaldirektören står bakom projektet att skildra och driva på Vägverket med Corporate Storytelling.
Berättelserna ska kunna användas i internkommunikationen, rekryteringsarbetet och i arbetet med att bygga bilden av Vägverket i omvärlden.